Урок геометрії гр.5, 22.
2.Задачі. Виконати малюнки, розібрати задачі,
записати в зошит.
Приклад
1. З вершини квадрата АВСD проведено перпендикуляр
АК до площини квадрата. Знайти площу квадрата, якщо КD = 5
см; КС = 13 см.
Розв’язання (мал. 416).
1) АК ┴ АВС; КD - похила; АDБ - її проекція.
Оскільки АD ┴ DС, то за теоремою про три перпендикуляри
маємо КD ┴ DС.
В Δ
КDC (<D=90o): DC2=KC2-KD2=132-52=169-25=144,
DC= =12
(см).
3)
Тоді площа квадрата S = 82 = 64 (см2). Відповідь: 64 см2.
Приклад
2. Сторони трикутника довжиною 4 см, 13 см і 15 см.
Через вершину найбільшого кута до площини трикутника проведено
перпендикуляр і з його кінця, що не належить трикутнику, проведено
перпендикуляр завдовжки 4 см до протилежної сторони цього кута.
Знайти довжину перпендикуляра, проведеного до площини трикутника.
Розв’язання.
1) У ∆АВС: АВ = 4 см; ВС = 13 см; АС = 15 см. Оскільки АС - найбільша
сторона трикутника, то <АВС - найбільший кут трикутника. ВК ┴ АВС (мал. 417).
2)
КМ ┴ АС, тоді за теоремою про три перпендикуляри: ВМ ┴ АС,
тобто ВМ - висота ∆АВС. За умовою: КМ = 4см.
3)
Знайдемо площу трикутника АВС за формулою Герона.
р=(4+13+15)/2=16 (см); S=24 (см.кв.)
4)
3 іншого боку: S=AC۰BM/2; BM=2S/AC=2۰24/15=3,2(см)
5)
УΔКВМ (<В=90о)—за теоремою Піфагора: ВК2=КМ2-ВМ2=
42-3,22=5,76;
ВК=2,4
(см). Відповідь: 2,4 см.
Комментариев нет:
Отправить комментарий